12.02.20211min

Жебраки на залізниці

CDC6C27C-5E82-4FB5-8B43-D4DFDF25EFF8

В УЗ пасажирам пропонують субсидії

Коли чиновник починає плутати власну вовну з державною – це завжди погано закінчується або для держави, або для чиновника. Його або саджають, або він насолоджується життям за рахунок чийогось жебрацтва. 

Керівництво «Укрзалізниці» з нового року розгорнуло бурхливу діяльність. Голова правління УЗ Володимир Жмак де треба й де не дуже повторює, як мантру, що на марші анбандлінг компанії, що незабаром вона розквітне на радість країни. Він щодня зустрічається з профспілками, з представниками різних бізнес-асоціацій, які не втомлюються йому дякувати, принаймні у соцмережах. Жмак натхненно все це репостить. 

Та окрім вихвалянь Жмак постійно закидає якісь дрібненькі власні ініціативи, аби дослідити, як на них відреагують. Якщо галас не здійнявся – можна красти. Іноді для цього він використовує свого заступника Іраклія Езугбаю. А коли «схема» надто «стрьомна» наймають когось не з структури УЗ. 

Езугбая з кожної праски увесь час жаліється, що УЗ треба позбавити непрофільних активів. Простіше кажучи хоче напризволяще кинути дитячі садочки залізничників, соціальні програми і таке інше. Тепер він замахнувся на пасажирські перевезення. Цей напрямок збитковий і живе за рахунок вантажних перевезень. Жмаку-Езугбаї там красти нічого, тож треба скидати баласт. Відтак ці двоє почали писати різні папірці «на гору» та повторювати в ЗМІ, що Укрзалізниці вкрай потрібні бюджетні гроші, аби закривати діри в пасажирських перевезеннях. Поки нічого не нажебракували але їм дозволили щомісяця піднімати вартість квитків на 2%. Але чиновникам треба все й одразу, бо кожного дня можуть звільнити.

Езугбая відповідає за вантажний напрямок роботи залізниці. І гроші на пасажирський сектор щодня витікають йому крізь пальці. Тож жадібність примусила діяти. І як казав Остап Бендер – запустили Берлагу. Й одразу в уряд. 

Вже кілька тижнів в Кабінеті міністрів триває обговорення економічної стратегії України до 2030 року. Жмак-Езугбая там вирішили не світитися і делегували Володимира Гусака. Він очолює Федерацію роботодавців транспорту України. Якщо проколеться – не шкода. Гусак довго розповідав міністрам про оновлення рухомого складу, про реформу. Та головним його завданням була перевірка, як відреагують на дві тези. Гусак заявив, що УЗ має якнайшвидше досягти фінансової стабільності. Мовляв її виводить з рівноваги фінансування пасажирських перевезень. Відтак треба або повісити пасажиропотік на держбюджет або підвищити ціни на квитки та організувати субсидії малозабезпеченим верствам населення. Якщо раніше лише Жмак жебракував в Кабміні і просив забрати витрати на пасажирів – то тепер жебракуватимуть усі пасажири. Бо щоб скористатися послугами УЗ хоча б за нинішніми цінами – треба буде довести, що ти злидень. Всі ж знають про те як працюють субсидії на послуги ЖКГ? Адресні субсидії вразливим верствам населення на послуги залізниці – до такого ще не додумувався жоден з керівників. Ідея поки прозвучала тихо і не від людини, яка ухвалює рішення. В уряді на неї не звернули уваги, чи зробили вигляд. Але зрозумілими стали наступні кроки Жмака-Езугбаї, які прибутковий вантажний напрямок вже вважають власністю. Вони або спробують повісити соціальну відповідальність за пасажирів на держбюджет, або спробують провернути схему з субсидіями та підвищенням цін на проїзд. Якщо вдасться остання оборудка – вони можуть і передумати здихуватись від пасажирських перевезень, бо там вже буде що вкрасти. І тоді анбандлінг розтягнеться ще на роки і лусне разом з терпінням європейських партнерів.


Про нас

Проект “НАБУ” – національна асоціація блогерів України, це проект, що ставить за мету, поширювати інформацію, яка створена блогерами в різних куточках України. Проект реалізує інформаційна агенція “ВОКС”.

До проекту можуть долучатися блогери та журналісти, вільно розміщати свій матеріал, якщо це не суперечить чинному законодавству та нормам моралі.