15.02.20211min

РЕМОНТУ ЗАЛІЗНИЧНОЇ КОЛІЇ НЕ БУДЕ

D1C80AF4-F31C-4091-AAAD-012DBBF0C2B2

Керівництво “Укрзалізниці” пафосно заявило, що цього року реконструюють та капітально відремонтують у десять разів більше залізничного полотна, ніж минулого року. Напевно така заява мала би хоч трохи перекрити щоденні викривальні новини про керманичів УЗ. То застарілі і завезені за мутними схемами вагони зійдуть з рейок, то клопів знайдуть у потягах, а то й радіацію. Ще й Тимчасова слідча комісія парламенту наразі розбирається з оборудками правління компанії. Не допомагають ані зрежисовані зустрічі очільника УЗ Володимира Жмака з різними профспілками, ані з бізнес-асоціаціями. Навіть рукостискання з головою УСПП Анатолієм Кінахом не допомогло Жмакові хоч трохи підрихтувати зіпсований імідж. Новина про зустріч в УСПП, якщо когось і зацікавила, так лише тих, хто здивувався, що Кінах й досі очолює цю організацію. Відтак пресслужба УЗ пішла ва-банк. Заява про десятикратне збільшення ремонту залізничного полотна мала би зірвати бурхливі оплески. Втім актори вкотре зганьбилися й чекають на помідори з глядацької зали. Бо минулого року відремонтували менше 50 кілометрів полотна. А цьогоріч обіцяють реконструювати 316 кілометрів колій та ще 82 кілометри капітально відремонтувати. Навіть про десятикратне збільшення робіт збрехали. Якщо врахувати, що капремонту в Україні потребують 11 тисяч кілометрів колії, то “наполеонівські плани” УЗ виглядають смішно. Тож кілометраж зношених рейок цього року зросте, і зростуть видатки на страхування вантажів. Бо збільшується ризик аварій. Своєю чергою страхові видатки позначаться й на цінах на товари, які везуть залізницею. Навіщо бреше керівництво Укрзалізниці? Вони не можуть не розуміти, що їхні заяви не витримують навіть поверхневого аналізу. Справа у тому, що в УЗ наразі аврал. Схеми нових керівників почали спливати на поверхню. Після аварії 6 лютого на Дніпропетровщині виявилось, що вантажні вагони склепані зі старих російських запчастин. Відтак Наглядова рада заборонила правлінню УЗ використовувати цей мотлох у ремонті вагонів. Сама ця заборона виглядає, як ляпас. Ніби дрібного злодюжку вхопили за куру у чужій кишені. А перевірка представниками Тимчасової слідчої комісії парламенту й взагалі змусила керівників УЗ терміново скасовувати усе, що наухвалювали в останні місяці. Як-то плани поділити компанію на прибуткову частину і на збиткову. Першу – собі у користування, а другу – на утримання держбюджету. Жмаку -вантажні перевезення, вокзали, депо та вагоноремонтні заводи, а державі – пасажири, дитячі садочки, лікарні та ремонт колії. Втім є шанс, що такий план реалізувати не вдасться. Головне, що б ревізори не вдовольнилися звітом Жмака про десятикратне збільшення ремонту колій, а розібралися в брехні.


Про нас

Проект “НАБУ” – національна асоціація блогерів України, це проект, що ставить за мету, поширювати інформацію, яка створена блогерами в різних куточках України. Проект реалізує інформаційна агенція “ВОКС”.

До проекту можуть долучатися блогери та журналісти, вільно розміщати свій матеріал, якщо це не суперечить чинному законодавству та нормам моралі.