25.12.20204min

Плазуни від «Укрзалізниці»: як керівництво компанії вводить в оману українців

0468EF9D-69E3-4376-966B-EC237E979223

Керівництво «Укрзалізниці» на підсумковій пресконференції відзвітувало про свої грандіозні плани та величезні здобутки на шляху реформування головного логістичного гіганта країни. Цим панам навіть хотілося повірити, але все ж таки ліпше трохи порахувати. Взяти хоча б деклароване збільшення вантажообігу та доходів від вантажних перевезень. Тут статистика свідчить зовсімінше. Але усе по порядку – давайте рахувати.

Так, глава «УЗ» Володимир Жмак на прохання нашого журналіста прокоментувати інформацію щодо можливих намірів збанкрутити «Укрзалізницю» намагався запевнити, що це є неправда та переконував у позитивній динаміці показників вантажних перевезень.

«Не зважаючи на те, що українська економіка впала на 7 відсотків, акціонерне товариство «Українська залізниця» збільшує обсяги вантажних перевезень та йде в позитивній динаміці щодо доходу», – сказав Жмак.

 



Разом з цим, статистичні дані на сайті «Укрзалізниці» говорять про зворотне у 2020-му році показник вантажних перевезень за січень-вересень у порівнянні з 2019-м роком впав на 4,7 відсотка, а це 11 мільйонів тонн вантажів.

Чи можливо вірити у наміри керівництва зробити залізничного гіганта успішним після такого очевидного обману?

Разом з тим, варто зазначити, що негативна статистика спіткала «Укрзалізницю» не лише у цьому році. У 2019-му обсяг вантажообігу зменшився щодо 2018-го на 2,9 відсотка, що склало 9,4 мільйона тонн за рік.

 

Але, якщо за результатами роботи у 2019-му році «УЗ» отримала 3 мільярди прибутків, то вже у 2020-му Володимир Жмак прогнозує 12-14 мільярдів збитків. Крім того, як повідомив член наглядової ради «Укрзалізниці» Сергій Лещенко, залізниця вже винна Європейському банку реконструкції та розвитку 9 мільйонів євро, але планує отримати ще 150 млн на електрифікацію ділянки Долинська-Миколаїв.

 

Тобто відстежується стабільна тенденція на скорочення надходжень шляхом зменшення продуктивності найприбутковішого відділу залізниці та збільшення боргових зобов’язань перед західними партнерами. І ось 3-го грудня 2020-го року колишній заступник міністра інфраструктури Віктор Довгань в інтерв’ю виданню Mintrans запропонував конвертувати боргові зобов’язання «Укрзалізниці» в акції. Цю заяву широко понесли засоби масової інформації, що означає, що такі розмови вже можуть ходити в урядових кабінетах.

 

А в уряді все дуже нестабільно. Кабінет міністрів за останні 5 років вже 5 разів змінював керівників «Укрзалізниці». Тобто відповідального за приведення стратегічного державного підприємства у стан збитковості, боргову яму та переддефолтне становище тепер ще спробуй знайти.

А чинне керівництво продовжує доводити, що за красивими словами про реформування та збільшення вантажообігу ховається ніщо інше, як бажання уникнути широкого суспільного резонансу та невдоволення їх діями. Хоча деякі вчинки дійсно дивують своєю алогічністю та цинізмом.

На авансцену виходить призначений Жмаком директор з логістики та комерційної роботи «Укрзалізниці» грузинський біженець Іраклій Езгубая. Саме йому в Грузії вже давно закидають розкрадання коштів, причому не будь-де, а саме на «Грузинської залізниці» в особливо великих розмірах. Завзятий грузин вже став до активноїроботи і в Україні. На пресконференції Езгубая повідомив про початок відокремлення напрямку вантажних перевезень у філію «УЗ Карго». Навіть анонс впровадження такої концепції викликав, м’яко кажучи, непорозуміння, а де-факто – шквал критики як приватних вантажоперевізників, що користуються інфраструктурою «УЗ», так і користувачів послугами вантажних перевезень.


Але, попри це, новоспечений грузинський «реформатор», прикриваючись сучасними європейськими нормами, попередив про завершення цього процесу протягом 2-хнаступних місяців. При цьому, Езгубая дорікає, що на шляху до побудови успішної «Укрзалізниці» стоїть велика «корупційна складова». В чому, а у самокритиці йому відмовити складно.

Що ж, як бачимо, чим далі в ліс – тим товстіші партизани. Або, якщо говорити про українську залізницю, то чим більш корупційно ризикові кадри з’являються там на керівних посадах, тим більш активну боротьбу з корупцією вони обіцяють. При цьому, відбуваєтьсязбільшення боргів та зниження основних показників«Укрзалізниці». А корупція? Так вона на місці. Квітне, зростає і міцніє.  


Про нас

Проект “НАБУ” – національна асоціація блогерів України, це проект, що ставить за мету, поширювати інформацію, яка створена блогерами в різних куточках України. Проект реалізує інформаційна агенція “ВОКС”.

До проекту можуть долучатися блогери та журналісти, вільно розміщати свій матеріал, якщо це не суперечить чинному законодавству та нормам моралі.