09.02.20211min

Небезпечна залізниця

1-7-1-720x480

Вночі проти 6 лютого на станції «Воскобійня» на Дніпропетровщині з рейок зійшли вісім вантажних вагонів. Голова правління «Укрзалізниці» поквапився заявити, що причина аварії зношений рухомий склад, який давно треба оновлювати.   

Сьогодні-про вантажні вагони

Вночі сталося сходження вагонів на станції Воскобійня. У результаті інциденту з рейок зійшло 8 вантажних вагонів, із яких 7 – приватних власників. Вірогідна причина сходу – злам бокової рами візка (№12_437823, 2007 р.в., виробник «Бежицкая Сталь», РФ, належить вагону №63554257), елементи якої знайшли за декілька кілометрів до місця сходу. Для ліквідації наслідків аварії задіяно два відновлювальних поїзди, пасажирські потяги були направлені в обхід.

Ми ще раз змушені константувати жалюгідний стан приватних вантажних вагонів, які знищують інфраструктуру УЗ, та більше схожі не на вагони, а на металобрухт.

Сьогоднішня аварія вчергове підтверджує нагальну необхідність оновлення вантажного вагонного парку» – Володимир Жмак.

Тож, як пише Жмак, трохи про жалюгідний стан і звідки беруться ті жалюгідні вагони. У дописі керівника УЗ уважного читача мав би зацікавити виробник тієї бокової рами візка, через яку й злетіли з рейок 8 вагонів – «Бежицкая сталь», РФ. 

А звідки беруться російські вагони на українській залізниці? 

Відповідь є у відкритих джерелах. 

Минулого року голова комітету з питань інфраструктури Федерації роботодавців України Максим Шкіль на своїй сторінці у Фейсбук почав бити на сполох, що в Україну ввозять списані російські вантажні вагони. Він опублікував телеграму, у якій йшлося, що «Укрзалізниця» дозволила ввезення 539 вагонів-зерновозів із продовженим терміном експлуатації з Росії пропри наявність заборони Кабінету міністрів. За даними Шкіля, це вагони вісімдесятих років минулого століття випуску. За залізничними термінами – це брухт. Схему було неможливо реалізувати без згоди двох осіб – заступника голови правління Укрзалізниці, який відповідає за вантажні перевезення Іраклія Езугбаї і самого голови правління Володимира Жмака. 

Тоді у засобах масової інформації здійнявся галас. Ділків в УЗ викрили ще на кількох оборудках з російськими вагонами. Справа дійшла до міністра інфраструктури Владислава Криклія. І у жовтні торік Мінінфраструктури на вимогу логістичних та вагонобудівних компаній ініціювало проєкт наказу про заборону купівлі різних типів старих вагонів. Так на певний час перекрили схему Жмака-Езугбаї, щодо ввезення рухомого складу з Росії. Втім те, що завезли нікуди не поділось. Наразі немає прямих доказів, того, що вагони, які зійшли з рейок на Дніпропетровщині – і є тими, що завозили за схемою Жмака-Езугбаї. Але ці двоє точно причетні до того, що такий мотлох й досі є на вітчизняній колії. 

Восени минулого року одним з перших рішень тоді ще новопризначеного керівника Укрзалізниці Володимира Жмака, було продовження терміну використання вантажних вагонів певних категорій до 45 років. А наразі він пише, що шкодує про жалюгідний стан рухомого складу на залізниці. 

Цього разу з рейок зійшли вантажні вагони. Мільйонні збитки від пошкодженої колії та зірвані графіки УЗ – не найгірші втрати, які б могли статися. Але залізницею насамперед користуються люди. І пасажирські вагони почасти не у кращому стані ніж вантажні. І їздять вони тією ж аварійною колією. Чи може у Жмака заготовлені дописи у соцмережі на всі випадки?


Про нас

Проект “НАБУ” – національна асоціація блогерів України, це проект, що ставить за мету, поширювати інформацію, яка створена блогерами в різних куточках України. Проект реалізує інформаційна агенція “ВОКС”.

До проекту можуть долучатися блогери та журналісти, вільно розміщати свій матеріал, якщо це не суперечить чинному законодавству та нормам моралі.