16.12.20201min

Монополізація, збитковість, банкрутство та загроза приватному сектору, – до чого може призвести “грузинське реформування” Укрзалізниці

86F62EA9-34B4-443E-81B3-655DF592DE26


Під головним офісом Укрзалізниці проходить акція протесту проти призначення грузинського корупціонера Іраклія Езгубая куратором вантажних перевезень УЗ. Люди вимагають зупинити експансію стратегічного державного підприємства іноземцем із сумнівним минулим.

Іраклій Езгубая у 2013-му році став фігурантом корупційної справи у Грузії. Його обвинувачували у завищенні цін на реконструкцію вагонів, у період коли він перебував на посаді генерального директора Грузинської залізниці.

За версією слідства, у період з 2008 по 2012 роки Езгубая завдав Грузинській залізниці 40 мільйонів доларів збитків.

Суд заочно виніс рішення про ув’язнення Езгубая на два місяці, та той на час винесення вердикту перебував у Великій Британії. До рідної Грузії Іраклій і досі так і не повернувся. Натомість з легкої руки свого соратника-реформатора Міхеїла Саакашвілі отримав солодку посаду у керівництві Укрзалізниці.

29-го вересня голова УЗ заявив про призначення грузина на посаду директора з комерційної роботи та логістики.

По суті, у сфері його впливу опинилася і найприбутковіша гілка УЗ – вантажні перевезення.

І вже у листопаді Езгубая у інтерв’ю CTFS заявив, що планує створювати філію вантажних перевезень, а контейнерні термінали готує до концесії, тобто дав знати про наміри приватизації.

Разом з тим, як повідомив у коментарі для “NABU” ексдиректор з розвитку бізнесу УЗ Андрій Рязанцев, збитки Укрзалізниці за результатами дев’яти місяців роботи склали 12 мільярдів гривень.

“Джерелом надходжень в такому випадку можуть стати лише позикові кошти, тобто це занурення в боргову яму”, – підкреслив Рязанцев.

Разом з тим, Рязанцев стверджує, що рішення про створення філії суперечить наміченим раніше стратегічним цілям керівництва Укрзалізниці, оскільки не передбачає відокремлення сфери ремонту та обслуговування рухомого складу, ускладнює доступ до інфраструктури УЗ для приватних перевізників та створює корупційний ризик.

“Ми можемо отримати процес, який буде концентрувати у руках монополіста усі важелі, які керують рухом, і приватні перевізники можуть відійти на другий план”, – уточнив Рязанцев.

Раніше з обвинуваченням у спробі знищити конкуренцію на ринку вантажних залізничних перевезень до Укрзалізниці звертались приватні перевізники, які мають довгострокові контракти з УЗ. Причиною стало зниження вартості тарифів оренди вагонів Укрзалізниці, причому перегляд тарифів на перевезення від приватних логістичних компаній не відбувся. Тобто, Укрзалізниця навмисно демпінгує ціни на послуги вантажоперевезень, вбиваючи бізнес приватних перевізників і при цьому роблячи функціонування найприбутковішого напрямку роботи стратегічного державного підприємства збитковою.

На тлі заяв Езгубая про наміри створення філії вантажних перевезень та приватизації контейнерних терміналів виникає занепокоєння про майбутнє як приватних перевізників, так і самої державної корпорації.


Про нас

Проект “НАБУ” – національна асоціація блогерів України, це проект, що ставить за мету, поширювати інформацію, яка створена блогерами в різних куточках України. Проект реалізує інформаційна агенція “ВОКС”.

До проекту можуть долучатися блогери та журналісти, вільно розміщати свій матеріал, якщо це не суперечить чинному законодавству та нормам моралі.