09.12.20201min

Дешева рибка – погана юшка. Мотивуючи інтересами аграріїв, керівництво «Укрзалізниці» веде власну компанію до колапсу

agrarii-ta-uz

Спростовуючи чутки в соціальних мережах та ЗМІ, таких як наприклад “Rail.insider”, українське аграрне лобі святкує: «Укрзалізниця» погоджується перевозити їхню продукцію за безцінь. Заступник голови Всеукраїнської Аграрної Ради Михайло Соколов, не приховуючи задоволення, заявляє: «УЗ зайняла правильну позицію, знизивши тарифи на перевезення зернових» (і таким чином підставивши компанії-експедитори, які уклали довгострокові договори на перевезення). При цьому з його слів випливає, що ціни буцімто впали через дуже низький врожай, що насправді не відповідає дійсності. У цьому легко переконатися, порівнявши нинішні показники з минулорічними.
Однак, нинішня тимчасова вигода аграріїв вже у найближчому майбутньому перетворитися на величезну проблему, яка потягне не менш грандіозні збитки. Якщо провести аналогію з автомобілем, то на ньому теж можна спробувати економити. Не міняти мастило, не перевзувати лису гуму та заливати найдешевше пальне невідомого походження. Та от тільки рано чи пізно таке авто в кращому випадку стане посеред дороги, а в гіршому – накоїть лиха з ризиком для його пасажирів та навколишніх добропорядних учасників руху. Встановлюючи тарифи на перевезення практично за собівартістю, керівництво УЗ постає ось саме таким горе-власником автомобіля, який піддає ризику не тільки себе, а й своїх клієнтів. Оскільки зношеність парку вантажних вагонів на «Укрзалізниці» наближається до 90 відсотків, без негайних капіталовкладень в оновлення рухомого складу вже найближчим часом неминучий колапс вантажних перевезень на залізниці.

Однак, отримувати прибуток і модернізувати за цей рахунок компанію, схоже, не входить в плани керівництва УЗ. Натомість воно показово печеться про інтереси аграріїв. Мовляв, таким чином українська зернова продукція буде більш конкурентоспроможною на світовому ринку завдяки зниженню логістичних втрат. І це слова не будь-кого, а директора департаменту з комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Івана Хор‘якова, тобто людини, яка має напряму захищати фінансові інтереси стратегічного державного підприємства. Та схоже, пан Хор‘яков лобіює зовсім інші інтереси, за які буде розплачуватися уся держава. Включно з тими ж аграріями.

Про це повідомляє телеграм-канал “ZeInsider”


Про нас

Проект “НАБУ” – національна асоціація блогерів України, це проект, що ставить за мету, поширювати інформацію, яка створена блогерами в різних куточках України. Проект реалізує інформаційна агенція “ВОКС”.

До проекту можуть долучатися блогери та журналісти, вільно розміщати свій матеріал, якщо це не суперечить чинному законодавству та нормам моралі.