20 років як огірочок. Хто і як виробляє маринади і соуси для бургерів МакДональдз

А ви знали, що страви, які ми їмо у МакДональдз, складаються переважно з інгредієнтів, вироблених або вирощених в Україні? Овочі в салатах, булки в бургерах, молоко і, звісно, те, без чого складно уявити замовлення у МакДональдз, — кетчуп — їдуть у ресторани з різних регіонів України. Компанія постійно працює над тим, щоб локальних інгредієнтів у меню було дедалі більше, у цьому бренд бачить зокрема соціальну складову: ставши партнером такого гіганта, як МакДональдз, українські виробники можуть почуватися спокійніше.
Однак співпраця із МакДональдз для місцевих компаній — це не лише регулярні замовлення і дохід, але й високі вимоги до виробництва і якості продукції.
Як налагоджена робота МакДональдз з її українськими постачальниками?
У межах спільного проєкту LIGA.net та МакДональдз Україна “Їж своє” ми вже розповідали, як постачальник салатів проходить чотири аудити на рік і скільки довелося інвестувати у пекарню в Дніпропетровській області, щоб вона випікала “ті самі булки”.
Сьогодні розповідаємо про співпраці з одним з найдавніших постачальників МакДональдз — ПрАТ “Чумак”. Саме його мариновані огірки, кетчуп та інші соуси ми їмо у бургерах.
Чому з усіх великих виробників овочевої консервації обрали саме Чумак, які соуси українського виробництва ми їмо у МакДональдз і чому важливо, щоб томати росли майже під стінами заводу, розповідає Олександр Бойко, операційний директор ПрАТ “Чумак”.

– Коли і як почали співпрацювати Чумак і МакДональдз?
– Співпраця почалася 1997 року з постачання нарізаних маринованих огірків для бургерів. Компанія МакДональдз звернулася до українських виробників подібних продуктів, і той, хто пройшов аудит, став постачальником. Аргументом на користь Чумак були поля просто під стінами заводу: у цех огірки потрапляли за кілька годин після збирання, що дозволяло забезпечити максимальну свіжість продукту.
– Чи потрібно було мати сертифікати якості та доводити, що компанія виготовляє якісні продукти?
– Щоб компанію затвердили як постачальника, потрібно пройти аудит на відповідність вимогам МакДональдз, який проводить третя сторона. Якщо йдеться про огірки, то важливо розуміти, що оцінюють не сам овоч, а те, як ми виготовляємо продукт за описом, який потім перевіряє лабораторія у Мюнхені. Якщо дегустаційна комісія лабораторії ухвалює продукт плюс компанія пройшла аудит, вона може стати постачальником МакДональдз. Додаткових сертифікатів не потрібно.

– Що ще Чумак постачає МакДональдз і як часто перевіряють продукцію?
– Від 2001 року європейська лабораторія затвердила для поставок ще й кетчуп, для його виробництва побудували окремий цех. Поступово лінійка продуктів розширювалася. Зараз, крім огірків і кетчупу, ми постачаємо порційні соуси, а також упаковки соусів для кухні та соуси для сезонних новинок, наприклад, американських бургерів.
Щороку смакові характеристики продукції перевіряє мюнхенська лабораторія: огірки оцінюються на відповідність вимогам специфікації МакДональдз раз на рік, кетчуп — двічі.
Також два рази на рік спільно з відділом якості МакДональдз Україна ми проводимо дегустації всього асортименту у ресторанах. Все інше контролюємо самостійно, у нас для цього є спеціальні фахівці.
Крім того, наше виробництво, як і виробництва інших партнерів МакДональдз, проходять регулярні аудити.

– Як узгоджуються нові соуси для бургерів?
– Ми отримуємо запит від МакДональдз, представляємо зразок нового продукту, відтворюємо його у лабораторних умовах, а потім передаємо у МакДональдз на дегустацію. За потреби допрацьовуємо його. А коли замовник ухвалює продукт, укладаємо угоду про постачання і запускаємо виробництво.
– З чого Чумак виробляє інгредієнти для МакДональдз?
– Крім власного поля, у нас чотири постійних постачальника огірків і 14 постачальників томатів. Цього року ми надали фермерам, з якими працюємо, безвідсоткове рефінансування, щоб підтримати їх в умовах пандемії. Також плануємо виділити їм “правильне” насіння, щоб отримати овочі потрібної якості.

Зараз ми виробляємо 1,5 т продукції на добу. Наступного року плануємо збільшити обсяги до 2 т, для цього шукатимемо нових постачальників або пропонуватимемо наявним збільшити виробництво.
– Чи всі складники кетчупу виробляють в Україні?
– Для кетчупу і огірків у МакДональдз використовують 95% українських інгредієнтів і лише 5% імпортують. З-за кордону отримуємо унікальні спеції, рекомендовані компанією МакДональдз.
– Які вимоги ставите перед постачальниками?
– Спочатку ми самі вирощували томати, але згодом зосередилися на тому, щоб розвивати українського фермера.

На кожну партію фермер зобов’язаний ще до початку збирання врожаю надати необхідні документи, і лабораторія перевіряє кожну партію на відповідність вимогам. Ми регулярно приїжджаємо з аудитами, згідно з договорами контролюємо безпеку сировини.
– Що змінилося, коли Чумак став частиною транснаціональної компанії Wilmar?
– Додалися амбітні цілі розвитку бізнесу. Зокрема, ми плануємо збільшити обсяги та ефективність переробки томатів у Каховці, розширити продуктову лінійку Чумак в Україні і нарощувати експорт продукції в країни Європи та Африки. Також ми інвестуємо у нове обладнання, щоб виробляти продукцію високої якості, адже наша продукція без крохмалю і консервантів, а це потребує інноваційного обладнання.
Компанія виходить на новий рівень. При цьому в її структурі та політиці нічого суттєво не змінилося. Усі ті добрі традиції, які дозволили нам стати лідером харчового виробництва, залишилися. А топ-менеджмент — вихідці з компанії.
Як і навіщо МакДональдз обирає локальних постачальників

Олег Атанов, керівник відділу з організації постачання МакДональдз Україна
Для нас важливо, щоб їжа у МакДональдз була завжди однаково якісною, безпечною і смачною. Адже нам і нашим клієнтам не байдуже, як ми її виробляємо і звідки беремо інгредієнти. Працюючи із найкращими локальними партнерами, ми впевнені в якості їжі, яку пропонуємо. З компанією Чумак ми працюємо понад 20 років, майже від початку нашої діяльності в Україні. Проэкт розпочався з маринованих огірків, які ми використовуємо у наших бургерах. Зараз асортимент компанії набагато ширший. Вона постачає нам приблизно 15 продуктів, серед яких соуси, зокрема кетчуп з херсонських томатів. За 20 років Чумак зарекомендував себе надійним постачальником, який швидко реагує на наше зростання і потреби. Ми завжди знаходимо спільну мову з менеджментом компанії. Це точно один з найпотужніших українських брендів.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter.
Ще по темі